Nordic Walking Park

Nordic Walking Park „Diabla Góra”

Na osoby lubiące aktywny wypoczynek, czeka w naszym Ośrodku sieć tras przeznaczonych do uprawiania nord walkingu – Nordic Walking Park „Diabla Góra”. Jest to 5 tras, różnej długości i trudności, certyfikowanych przez Polską Federację Nordic Walking. Trasy te są dobrze oznakowane. Tablice informacyjne zawierają szczegółowe mapy, ogólne informacje dotyczące techniki, doborze sprzętu, a także propozycje ćwiczeń służących rozgrzewce i rozciągnięciu mięśni. Dzięki wspólnym punktom poszczególnych tras, istnieje możliwość dowolnego ich wydłużania lub skracania, czy też zmiany kierunku. Park polubią na pewno nie tylko „miłośnicy kijków”, ale również entuzjaści innych dyscyplin, np. biegów narciarskich.

Trasa nr 1 SPACEROWA

Zielona, dł. 2,5 km, czas przejścia ok. 40 min. (Diabla Góra - Tyrawa Solna - Diabla Góra)

Łagodna i niewymagająca trasa zlokalizowana w najbliższym sąsiedztwie O.W. "Diabla Góra". Na trasę ruszamy z plaży i po przejściu 1 km gruntową drogą wzdłuż Sanu, skręcamy w prawo i wychodzimy na rozległą dolinę z widokiem na wschodnie zbocza Diablej Góry. Po przejściu kolejnego kilometra osiągamy zabudowania Tyrawy Solnej i wzdłuż potoku Tyrawka pokonujemy ostatnie 500 m, aby po przejściu kładką, wejść na teren O.W. "Diabla Góra", gdzie w sezonie czekają napoje chłodzące i swojska strawa.

Trasa nr 2 OLIMPIJSKA

Czerwona, dł. 5 km, czas przejścia ok. 1h 30 min. (Diabla Góra - Stok - Tyrawa Solna - Diabla Góra)

Znakomita trasa przeznaczona zarówno dla początkujących Nordic Walkerów, jak również osób szukających mocniejszych wyzwań treningowych. Początkowo jej przebieg pokrywa się z trasą zieloną, ale po 1,5 km i dojściu do rozwidlenia szlaków stromo wspina się na zachodnie zbocze Zarzeczki (469 m n.p.m.). 200 m dalej dochodzimy do punktu widokowego – zlokalizowanego na szczycie stoku narciarskiego O.W. "Diabla Góra" – z przepiękną panoramą Gór Słonnych. Wzdłuż stoku schodzimy do szosy i kierujemy się w stronę Tyrawy Solnej, gdzie dochodzimy do drewnianej Cerkwi pw. Jana Chrzciciela z 1873 r. Pomiędzy zabudowaniami docieramy do kładki na potoku Tyrawka, po której wchodzimy na teren O.W. "Diabla Góra". Opcjonalnie możemy również wejść na Diablą Górę, na którą prowadzi żółty szlak łącznikowy.

Trasa nr 3 DWA MOSTY

Czerwona, dł. 9 km, czas przejścia ok. 2 h 30 min. (Diabla Góra - Dobra - Mrzygłód - Diabla Góra)

Ciekawa wyprawa brzegami Sanu na odcinku pomiędzy mostami w Mrzygłodzie i Dobrej. Początkowo trasa przebiega prawym brzegiem Sanu. Po dojściu do rozwidlenia tras, za znakami szlaku skręcamy w lewo i po ostrym podejściu na 2 km trasy, wychodzimy na punkt widokowy. Polami i łąkami dochodzimy do Sanu, jeszcze krótki odcinek drogi nad rzeką i jesteśmy przy pierwszych zabudowaniach Dobrej, gdzie czeka nas niespodzianka – przeprawa przez bród małego potoku – prawego dopływu Sanu. Po dotarciu do głównej drogi, na prawo – cerkiew pw. św. Mikołaja z 1879, a na lewo most, którym przechodzimy na lewy brzeg Sanu. Przed nami jeszcze 4,5 km marsz w górę rzeki i po przejściu mostu w Mrzygłodzie docieramy do punktu, w którym rozpoczynaliśmy naszą wędrówkę.

Trasa nr 4 GÓRA STRACEŃCÓW

Czarna, dł. 12 km, czas przejścia ok. 3h0 (Diabla Góra - Hłomcza - Przysnop (445) - Mrzygłód - Diabla Góra)

Propozycja skierowana do osób o dobrej kondycji fizycznej. Ruszamy do mostu w Mrzygłodzie, aby po jego sforsowaniu skręcić w prawo, na drogę gruntową biegnącą wzdłuż Sanu w kierunku Dobrej. Po lewej stronie zostawiamy Mrzygłód, aby za stawami hodowlanymi skręcić w lewo do Hłomczy. Mijamy cerkiew pw. Soboru Bogarodzicy z 1859 r., leżącą na obronnym wzniesieniu nad Sanem, w otoczeniu sędziwych dębów. Z szosy schodzimy w prawo i przy cmentarzu rozpoczynamy blisko 2 km podejście na Przysnop (445 m n.p.m.), skąd roztacza się wspaniała panorama na Góry Słonne (u ich podnóża samotną Diablą Górę), Pogórze Dynowskie oraz stawy hodowlane w Hłomczy ze wzniesieniami Pogórza Przemyskiego w tle. Zawracamy tą samą polną drogą i po wejściu do asfaltu schodzimy do Mrzygłodu, którego ozdobą jest drewniana zabudowa rynku. Pomiędzy domami dochodzimy do drogi nad Sanem i po przejściu przez most w Mrzygłodzie docieramy do O.W. "Diabla Góra".

Trasa nr 5 STOKÓWKA

Czarna, dł. 14 km, czas przejścia ok. 5 h (Diabla Góra - Tyrawa Solna - Siemuszowa - leśniczówka Wola Krecowska - Zarzeczka (459) - Diabla Góra)

Najtrudniejsza trasa, z licznymi podejściami i spadkami, prowadząca zarówno po szosie, drogach stokowych, jak i przez gęsty las. Dedykowana osobom sprawnym i o dobrej kondycji fizycznej. Po opuszczeniu Ośrodka trasa biegnie obok drewnianej cerkwi pw. św. Jana Chrzciciela (1873 r.), na zbocza Gór Słonnych. Kilka kilometrów trasy biegnie ich stokami. To doskonała okazja do spotkania leśnej zwierzyny i rzadkich gatunków ptaków w otoczeniu bukowego lasu. Na 6 km osiągamy najwyższy punkt na trasie i rozpoczynamy zejście do Siemuszowej, w której znajduje się cerkiew pw. Przemienienia Pańskiego (1841 r.). Po dojściu do głównej drogi, przechodzimy przez most na potoku Tyrawka i kierujemy się w prawo do leśniczówki Wola Krecowska, przy której zlokalizowano leśną ścieżkę dydaktyczną oraz miejsce na odpoczynek. Wchodzimy na szlak i po ostrym podejściu osiągamy grzbiet Zarzeczka (469 m n.p.m.) i meandrujący San. Jeszcze tylko zejście nad San i na 14 km, dochodzimy do plaży przy O.W."Diabla Góra".

"Diabla Góra" zaprasza na wczasy w Bieszczady: noclegi, domki, pokoje lub camping a wokół wiele się dzieje!

Zachęcamy do skorzystania z bogatej oferty ośrodka oraz z atrakcji dostępnych w naszym pięknym regionie!

Galeria

• Wersja polska
  • English version

Zasady przetwarzania danych

Dotyczące danych z formularza wysyłanych ze strony.

Dane z powyższego formularza będą przetwarzane przez naszą firmę jedynie w celu odpowiedzi na kontakt w okresie niezbędnym na procedowanie przekazanej sprawy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Każda osoba posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania i usunięcia oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzania. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania każdy posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Diabla Góra, siedziba: Sanok, Tyrawa Solna 121.